04 Platja del Carabassi (Santa Pola) en omgeving - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van Cilia-en-Henk Zijlstra - WaarBenJij.nu 04 Platja del Carabassi (Santa Pola) en omgeving - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van Cilia-en-Henk Zijlstra - WaarBenJij.nu

04 Platja del Carabassi (Santa Pola) en omgeving

Door: Cilia

Blijf op de hoogte en volg Cilia-en-Henk

28 Februari 2017 | Spanje, Santa Pola

Het is hier even leuk wonen op deze plek aan zee.
Er staan gemiddeld zo'n 25 campers en er is voor iedereen ruimte genoeg. Engelsen, Fransen, Duitsers, Nederlanders en een enkele Spanjaard zijn hier vertegenwoordigd.
Voor boodschappen pakken we onze stalen rossen naar Santa Pola, zo'n 7km zuidelijker waar ook een uitgestrekt zoutwinningsgebied begint.
Voor de opkomst van het tourisme haalden ze hier hun inkomsten uit.
We staan aan de rand van een duingebied waar we prachtig kunnen wandelen.
Zaterdag bezoeken we de grote markt in het stadje, waar het door het mooie weer, gezellig druk is.
Het is maandag 27 februari en we schuiven een stukje op naar het zuiden, het wordt een rit van ruim 25!!!km, we belanden op Plaja les Pinet aan de noordkant van La Marina.
Een A-locatie, bijna met de voeten in zee, wat niet verkeerd is, want het is prachtig strandweer. 's Middags, om een uur of 4, je kan de klok er op gelijk zetten begint het hard te waaien, met rasse schreden keren we terug naar ons huisje op wielen. Enfin, weer een prachtige dag gehad met 's morgens een mooie wandeling door het natuurgebied en 's middags lekker bakken op het strand.

• 28 Februari 2017 - 20:21

Gerrit En Nel:

Mooie plek aan zee en mooi weer.Geniet er van.
    Gerrit en Nel

• 28 Februari 2017 - 20:58

Annelies En Fred:

Leuk hoor en prachtig weer. Wat een heerlijk ZIGEUNER leven. Lekker genieten. Groeten aan allen.

• 01 Maart 2017 - 08:31

Francien Van Rijswijk:

Wat weer een reislustig verhaal. Ik heb er van genoten. Volgend jaar gaan wij de schade inhalen. Nu is het nog niet haalbaar. Maar de foto's van jullie geven mij het gevoel dat ik er even was. Kan niet wachten op het volgende nomaden-verhaal. Tot dan.

• 01 Maart 2017 - 17:26

Carola:

Dank voor de update! Niet nodig om te zeggen dat jullie het daar warmer hebben als wij hier :)