2015-05 - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van Cilia-en-Henk Zijlstra - WaarBenJij.nu 2015-05 - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van Cilia-en-Henk Zijlstra - WaarBenJij.nu

2015-05

Door: Cilia en Henk als typist

Blijf op de hoogte en volg Cilia-en-Henk

10 Maart 2015 | Spanje, Santa Pola

Via een prachtige "witte" route langs de kust rijden we via Xavea naar Altea en vinden daar op Playa Cap Negret een prachtige plek aan zee om even te wonen.

Wat boffen we, het is prachtig zonnig weer.

's Middag fietsen we over de gezellige boulevard. Hier bruist het al van de vakantiegangers en de restaurantjes, terrassen en winkels zij open.

Het is zaterdag 28 februari en om half tien zitten we buiten te ontbijten met voor ons de eindeloze zee. Dit is echt genieten. Het wordt een hele mooie dag, de grote wasemmer vol met sop en we gaan een wasje doen.

Ja, dit soort dingen moeten ook gebeuren als je reizende bent.

In een nederlands talig weekblaadje kom ik de naam van een vroegere buurjongen en jeugdvriend John van Beek tegen, ikstuur hem een e-mail.

Zondag zitten we om half tien op de fiets naar Benidorm om de markt te bezoeken. Wat een markt, wat een drukte en wat veel Hollanders....., nou dat hebben we ook eens meegemaakt.

Bedidorm, wat in de jaren 50 een vissersdorpje was, doet nu met al die wolkenkrabbers aan de lange stranden eerder denken aan Manhattan.

Ondertussen is er een mailtje van John, toevallig had hij kort geleden bij het opruimen van zijn moeders woning (ze is naar een verzorgenstehuis) aan ons gedacht. Lijkt hem leuk om wat af te spreken. Woensdag zal het wezen. We pakken 's morgens de fiets om ons even te oriënteren en voor we het weten staan we voor zijn neus en maken ook kennis met Jacquelien

Het was een heel gezellig weerzien met heel veel jeugdherinneringen.

's Avonds drinken we wat in John's stam-rockcafe en luisteren naar het optreden van een zeer populaire rockgitarist. We sluiten de avond af met een heerlijk etentje.

Het is vrijdag 6 maart en we hebben verse makreel voor in onze rookoven gehaald, altijd een succes. We hebben 's middags net de boel opgeruimd als de telefoon gaat, John en Jacquelien willen even langs komen met foto's van vroeger. Er staat een frisse zeewind dus we moeten in onze achtertuin zitten. En zo was ook deze dag weer voorbij.

Zaterdag fietsen we naar het stadje en maken een wandeling via smalle trapstraatjes naar het hooggelegen, knusse plein met de mooie kerk.

Zondag is er markt in Albir, moeten we ook even meemaken. In de loop van de dag trekt het helemaal dicht en wordt het koud. We trekken warmere kleding aan en gaan een hapje eten aan de boulevard bij een chinees. Hier Skypen we even met het thuisfront, hardstikke leuk, wat groeit die Nora.

Als Geertje en Jurjen er zijn gaan we eten, het is heerlijk.

Maandagmorgen gaat Henk eerst naar Vodafone om zijn internet op te waarderen en daarna gaan we verhuizen.

Tanken LPG bij Allicante en strijken neer op Playa del Carebassi.

• 11 Maart 2015 - 06:52

Bauke En Nel:

Hoi Henk en Cilia leuk weer een reisverslag te zien. Had je John ook herkend als je hem op een markt was tegen gekomen?. Het is hier nu ook mooi weer, alleen de temperatuur blijft wat laag. geniet ze daar.
    Groetjes Bauke en Nel

• 11 Maart 2015 - 08:42

Francien:

Op leeftijd ha ha worden die dingen van vroeger steeds leuker. Jammer dat we niet konden proeven van de gerookte vis. Bij jullie is altijd alles wat op tafel komt zo lekker. Ook op jullie pad kom je mooie dingen tegen. Alhoewel ik met Benidorm wat moeite heb. Geniet maar lekker verder. Wij zijn nu in Alentejo in Evoramonte. Rijke natuur en zomers warm. We gaan voor de zon en zoeken de schaduw.

• 11 Maart 2015 - 10:35

Jos En Marlies:

Wij gaan zaterdag met de reis naar Spanje beginnen,door julie leuke reisverslagen hebben we er zin in. Oja Henk, in Allicante kan je LPG tanken, welke nippel gebruik je dan om te tanken? De franse? Doe de groeten aan Cilia
    Jos en Marlies

• 13 Maart 2015 - 21:20

Betsy:

hallo henk en cilia, hier alles oke ,mooi weer alleen de wind is erg koud. wat leuk dat je mensen van vroeger hebt ontmoet,verder is hier geen nieuws, veel plezier en genieten maar .groetjes gerrit en betsy.