2015-02 - Reisverslag uit Vilafranca del Penedès, Spanje van Cilia-en-Henk Zijlstra - WaarBenJij.nu 2015-02 - Reisverslag uit Vilafranca del Penedès, Spanje van Cilia-en-Henk Zijlstra - WaarBenJij.nu

2015-02

Door: Cilia

Blijf op de hoogte en volg Cilia-en-Henk

18 Februari 2015 | Spanje, Vilafranca del Penedès

Dinsdag 10 februari zitten we heerlijk in het zonnetje als ineens onze campervrienden Jurjen en Geertje voor onze neus staan. Ook zij blijven een paar dagen hier hangen, komend weekend is het carnaval (foto's op facebook).
Zaterdags genieten we in het dorp van een prachtige, kleurrijke optocht met veel dans en muziek. Overal langs de route staan stoeltjes, terecht, want 32 wagens en hun dansgroepen en 4 uur later is de laatste pas gepasseerd. Een heel festijn.
Langs de kust loopt een prachtig wandelpad naar Sant Feliu Guixols en daar is de zondagochtend goed voor.
In de namiddag gaan we even "Skypen" bij de Decathlon, we hebben een prima verbinding en genieten van Koen en Nora.
's Avonds de watertank vullen dan zijn weer vertrekklaar voor de volgende ochtend.
We hebben een mooie, gevarieerde route uitgestippeld die even ten zuiden van Barcelona begint en in de Ebro-delta eindigt.
Eerst rijden we naar Lavern waar we midden tussen de wijnvelden naast een Cava-boerderij kunnen overnachten. Mooie omgeving om wat plaatjes te schieten.....maar helaas 's avonds zijn ze allemaal van het SD-kaartje verdwenen, een raadsel en helaas hebben we Koen met zijn magische krachten niet in de buurt.
Dus 's morgens voordat we verdergaan nog even het veld in om.
Als we rijden zien we een info op 30m., achter ons volgens het bord, achteruit de helling op is de enige optie. Binnen zit een zeer vriendelijk, goedlachse jongeman die mij veel info geeft. Als ik weer bij de camper ben, komt hij er aanlopen en vraagt of hij wat foto's van de camper en ons mag maken die hij wil gebruiken om de streek Penedes te promoten.
We gaan verder en onze volgende stop is Vilafranca del Penedes, historische hoofdstad van dit district.

• 18 Februari 2015 - 21:52

Jos En Marlies:

heeeee, hallo, leuk verslag weer he, gezellig. jullie genieten weer . doe wel de groeten aan jullie friends. Wij gaan 15 maart starten, ook richting Spanje. We hebben er zin in. Tot volgend verslag. Groetjes Jos en Marlies

• 19 Februari 2015 - 07:32

Carola:

Hai, misschien ben ik een beetje achterdochtig, maar ik zou dus geen foto's hebben laten maken door die persoon...jullie hebben toch niet vertelt welke route jullie nemen hè ?
    Criminaliteit komt in verschillende vormen. Voorzichtig aan en hopelijk was die persoon oprecht.
    Knuf, Carola

• 19 Februari 2015 - 10:59

Marijke:

Volgens mij is het nog steeds niet echt warm daar als ik tenminste jullie kleding zie. Wel weer mooi hoor die foto's enne Carola.......Ik dacht dat ik de enige politievrouw in de familie was?
    Genieten en hou voor alle zekerheid de deo bus in de buurt. Die werkt hetzelfde als pepperspray :-)

• 19 Februari 2015 - 19:47

Tinie Van Overeem:

Hallo Henk en Cilia
    Alweer heerlijk op reis ziet er leuk uit. Genieten.
    Groetjes, Tinie.

• 26 Februari 2015 - 19:04