06 Almeria, even uit met de pret - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Cilia-en-Henk Zijlstra - WaarBenJij.nu 06 Almeria, even uit met de pret - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Cilia-en-Henk Zijlstra - WaarBenJij.nu

06 Almeria, even uit met de pret

Door: Cilia

Blijf op de hoogte en volg Cilia-en-Henk

26 Maart 2017 | Spanje, Tarifa

Het is even uit met de zonne-pret, we blijven mooi wat langer in bed.
Al die regen...., daar kunnen we niet tegen.
Het mooie weer laat ons even in de steek, misschien blijven we wel in bed...een hele week.
Ons nieuwe stekkie is even een in Almeria, verhard, camperplek aan zee, waar veel campers staan nu o zo rustig en gedwee.
Rond elven zien we de lucht breken, gelukkig.. het duurt dus toch geen weken.
Het is uit met de pret, snel uit bed.
Even een wasje draaien in de wasserette en de wilde haren eraf bij de kapper.
Het is woensdag, er staat een pittig windje maar de lucht is weer helder blauw. We bezoeken het kolossale Alcazaba wat stamt uit het jaar 995. Dit is het grootste fort wat de Moren in Spanje hebben gebouwd. Wat ligt hier een stuk geschiedenis.
s' Middags even een vorkje prikken bij een klein gezellig Marokkaans restaurantje.
Na een paar dagen doorgebracht te hebben in Roquetas del Mar pakken we de kustweg naar het ons bekende Almerimar. We waren even al de plastic kassen vergeten waar we tussendoor reden, wat een rot gezicht!
Nieuwsgierig als we zijn belanden we 's middags in het kleine dorpje Calahonda, pal aan zee met als achtergrond een enorme rotsformatie.
We doen hier een paar kleine boodschapjes, bij het afrekenen hoort de cassiere dat we wat raar praten, ze vraagt waar we vandaan komen, ohhh Olanda lacht ze, draait zich om, pakt een grote komkommer en geeft die ons cadeau: voor de salade roept ze ons nog na en daar zijn we dol op!
Het is zaterdag en schitterend weer, we hebben leuke buren, die het wel pratend kunnen houden, maar om 11.00 uur draaien dan toch onze wielen naat Torrox waar we een kaartafspraak hebben met Jurjen en Geertje. We staan daar op een prachtige, bloemrijke wei vlakbij zee.
Omstreeks 20.00 uur komen 2 vriendelijke agenten ons vertellen dat we 24 uur mogen genieten van deze mooie plek, maar dan moeten verhuizen. Maar niet getreurd, we verruilen de bloemenzee om ons heen met het zandstrand van het dichtbij gelegen Malaga.
Het is dinsdag 21 maart, voor de komende dagen hebben we een prachtige route met diverse hootepunten door de bergen gepland.
Maar....dat lezen jullie in het volgende verslag!
Foto's worden hopelijk binnen 24 uur toegevoegd!

• 26 Maart 2017 - 19:29

Bauke En Nelleke:

Ik zei het al tegen Carola op de mooie plek met die bloemetjes zijn ze misschien wel weggestuurd. Jongens het is weer een mooi verslag, leuk om met jullie zo mee te reizen. Groetjes van ons uit een zonnig Castricum

• 26 Maart 2017 - 19:35

Gerrit En Nel:

Zo dat is weer een heel verhaal en jullie genieten nog steeds. Goede reis verder met mooi weer.

• 26 Maart 2017 - 22:45

Anja:

Wij genieten hier ook van de eerste prachtige lente dagen, wel met een stevige noord oosten wind.
    Wens jullie nog veel warme dagen en plezier.

Groetjes anja

• 27 Maart 2017 - 13:09

Francien Van Rijswijk:

Calahonda, ja daar stonden wij ook ooit maar ik kreeg geen komkommer. Het was aan het eind wel kommer en kwel want we kregen daar gigantische storm en regen. Dat draaide daar maar om die rotsformatie heen. Mooie reis en ja die kassen dat moesten ze verbieden. Volgens mij kan dat wel anders, maar ja, wie ben ik. Gewoon een reiziger die ook naar mooie plekjes verlangt. Fijne reis en blijf heel veel schrijven want dat scheelt me een loopje naar de bibliotheek.

• 28 Maart 2017 - 16:51

Marijke :

Leuk verslag weer. Hier nu ook mooi weer. Lekker van genieten, net als jullie doen.
    Veel reisplanner nog en op naar het volgende verslag.

• 01 April 2017 - 08:40

Carola: