05 2 zonnige weken in La Marina en La Azohia - Reisverslag uit Almería, Spanje van Cilia-en-Henk Zijlstra - WaarBenJij.nu 05 2 zonnige weken in La Marina en La Azohia - Reisverslag uit Almería, Spanje van Cilia-en-Henk Zijlstra - WaarBenJij.nu

05 2 zonnige weken in La Marina en La Azohia

Door: Cilia

Blijf op de hoogte en volg Cilia-en-Henk

13 Maart 2017 | Spanje, Almería

Wat een heerlijk plekje hebben we weer.
Voor ons staan Engelsen; Dave en Maggie. Nou die Dave wil wel praten.
Als we 's morgens buiten in het zonnetje ontbijten, komt hij al om het hoekje kijken en is verbaasd over onze boterhammen met kaas, chocopasta en een zachtgekookt eitje. tja, de krokant gebakken bacon,worstjes en eieren zijn hun favoriete ontbijt. (vinden wij ook wel lekker, maar..... ieder pondje gaat door het mondje)
Het is zaterdag en de dag begint met een vrolijk zonnetje, we pakken de fiets om een paar kilometer buiten het dorpje bij een flink winkelcentrum boodschappen te doen. We zien dat er markt is, altijd leuk om even mee te pakken. Het is ondertussen een stuk kouder en er komt nu ook raar spul uit de lucht. We zijn ondertussen beland in "het hollandse hoekje" met z'n kaas, zoute haring en kibbeling. Ja, hier moeten we , ondanks de kou, even van profiteren. Het was erg druk,maar ons wachten werd ruimschoots beloond met een bakje heerlijke kibbeling.
Na een weekje van alles hier genoten te hebben verkassen we naar het iets verderop idyllische vissersdorpje La Azohia.
Op de berghelling tussen de huizen staat het al vol met campers. Wij vinden in de rivierbedding weer een mooie plek.
We treffen het, de hele week is het stralend mooi weer. We beginnen de dagen met een ontbijtje buiten. De vele musjes hippen gretig om ons heen en wippen met hun snaveltje de keitjes aan de kant op zoek naar de kruimeltjes.
Vlakbij is een prachtig strandje, we nemen een heerlijke duik in het heldere zeewater.
Als we langs zee naar het dorpje Isla Plana fietsen genieten we keer op keer van de geweldige uitzichten. Bij een restaurantje aan zee vraag ik binnen aan 1 van de meisjes wat er te eten is, ze begrijpt me niet en ik wijs op mijn mond. Ohhh, bedoel je dat! ze graait in haar schort en tovert een lipstick te voorschijn...die mocht ik wel even gebruiken! Samen met een paar mensen die het gesprek gevolgd hebben barsten we in lachen uit.Ze kijkt eerst beduusd, maar lacht tenslotte vrolijk mee.
Zondag bezoeken we de markt in Puerto de Mazarron, gelijk een mooie fietstocht van ongeveer 14 km, niet ver maar wel zand- en kiezelpaden en bergje op en bergje af!
Terug bij de camper hebben we weer nieuwe buren: Kees en Ria, waar we verrassende tips van krijgen en ja..... dat is het leuke van verhuizen: nieuwe buren...nieuwe nieuwtjes.
De weervoorspelling voor de komende week is slecht, dus een goede reden om te verkassen. Boven Mazarron is er een omleiding vanwege aanleg rotonde. We belanden op een smal zandpad waar je elkaar nauwelijks kunt passeren. Als camperaar kom je in de problemen en moet er gewerkt worden.
Na een rit met veel regen belanden we op de camperplats van Almaria.
foto's zijn toegevoegd.
Wij gaan nu lekker eten!

• 13 Maart 2017 - 17:22

Carola:

Eet smakelijk!

• 13 Maart 2017 - 17:37

Hetty:

Erg leuk om te lezen.....hier prachtig weer..!!
    Eet smakelijk !!
    Groetjes.....

• 13 Maart 2017 - 18:22

Marijke:

Was weer mooi stukje leeswerk. We hebben al wat foto's gezien maar misschien nog nieuwe erbij. Hoop dat het ook voor jullie dat het weer weer net zo lekker wordt als hier. Zonder het koude windje, hier aan de kust, dan.

• 13 Maart 2017 - 19:16

Francien Van Rijswijk:

Al die woonplaatsen zonder grote verhuiswagens voor de deur, gewoon je deur dicht doen en karren naar een volgend mooi stekkie. Jullie hebben daar een heel goede neus voor. En ja af en toe wat goede adviezen van mede-camperaars is altijd fijn. Ik zie jullie samen zitten in de camper om dit reisverslag te maken, voor ons altijd leuk om te lezen. Dus je doet het niet voor niets. Laat je niet wegpesten door een regenbui. Het wordt lente daar en hier. Geniet er van.

• 13 Maart 2017 - 20:25

Nel:

Jullie genieten weer volop, begrijp ik. En geen wonder, jullie komen zoveel mooie plekjes tegen. Groetjes uit Benidorm....